ليونل مسي
نوشته شده توسط : عليرضا بغدادي

مسي بهترين بازيكن سال 2009و20010 شد 

به گزارش ايسنا ، مسي که در سالن فيفاي زوريخ به عنوان برترين بازيکن فيفا برگزيده شد ، در صحبت‌هايي در اين رابطه گفت:«اکنون در اوج موفقيت هستم و نمي توان به موفقيتي بيش از اين دست يافت.»

بدين ترتيب ستاره آرژانتيني توانست به تنها عنوان باقي مانده نيز دست يابد. اين درحالي بود که «آندرس اينيستا و ژاوي» هم تيمي هاي «مسي» نيز جزو کانديدهاي دريافت اين جايزه بودند و البته «کريس رونالدو» و «کاکا» نيز دو کانديد ديگر کسب عنوان برترين بازيکن سال فيفا بودند.

رونالدو ، ستاره پرتغالي رئال پيش از اهداي اين جايزه اعلام کرده بود که مسي به احتمال فراوان اين جايزه را مال خود خواهد کرد.

سال 2009 سالي رويايي براي ستاره آرژانتيني بارسا بود که مي توان او را کليدي ترين مهره بارسا در کسب عناوين قهرماني دانست و توانست گل برتري تيم کاتالان در ديدار فينال جام باشگاه هاي جهان را وارد دروازه استوديانتس نمايد.

مسي عنوان برترين بازيکن يوفا، برترين گلزن ليگ قهرمانان اروپا و توپ طلاي سال 2009 را نيز مال خود کرده بود و با کسب عنوان برترين بازيکن سال 2009 فيفا کلکسيون عناوين فردي اش را کامل نمود.

موفقيت‌هاي فردي و تيمي مسي در حقيقت امسال را پرافتخارترين سال فوتبال مسي رقم زد و بدين ترتيب مي توان او را افتخارآفرين ترين بازيکن تاريخ دنياي فوتبال دانست.

همچنين مارتا ، جايزه برترين بازيکن زن سال 2009 را به خود اختصاص داد.





:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: